Strani

četrtek, 27. november 2014

OBELJENI KARDIJ IZ ZELIŠČNEGA VRTA





Kako na mojem vrtu izgleda kardij?


          


Kardij  uspeva na mojem vrtu že nekaj let in njegovi listi, popki in cvetovi so prekrasni. Popki so podobni kot pri osatuJe sorodnik artičoke in je  samonikla rastlina, medtem ko naj bi bile artičoke gojene. Uporabljam listne peclje  v kulinariki  in vsakič ko ga pogledam mislim, da sem nekje na morju. Letos sem ga razmnožila in nekaj ga imam tudi za pojest. V začetku oktobra sem ga začela beliti in sedaj je skrajni čas da ga poberem.

Za beljenje sem uporabila opečne slemenjake. Dva slemenjaka sem  postavila okrog kardija vertikalno in ju povezala z žico. Vse skupaj je zelo dekorativno. Na tak način bom naslednje leto belila tudi por.  Sedaj je beljenje končano in obeljene liste bom pripravila za kosilo. Potrebno ga je olupiti, kar je sicer malce zamudno. Skuham ga v sopari in dodam limono in oljčno olje, oljke, kapre in feta sir ter origano….

     




Pred zimo bom kardij zaščitila s slamo in naslednje leto bo spet krasil moj vrt. Preden ga zaščitim s slamo pa okrog njega naložim uležan hlevski gnoj in naslednje leto zraste tudi do 1m v premeru. Višina cvetnih stebel pa doseže pri meni tudi do 3m. Res ogromna rastlina pa tudi zdravilna.
Kot sem prebrala v literaturi: vsebuje rudnine, vitamine, učinkuje antioksidantno in z grenčino cinarin spodbuja delovanje jeter in žolčnika. Znižuje tudi holesterol in preprečuje poapnenje žil.

Tako- trikrat na teden, dva tedna, majhna solatka in spet sem naredila nekaj dobrega za svoje telo.


Ni komentarjev:

Objavite komentar