Strani

ponedeljek, 10. november 2014

KRETA-OTOK OLJK IN ZAČIMB



Odkrivanje čudovitih rastlin v Grčiji



Prečudovito popotovanje po zahodnem delu Krete, darilo mojih najdražjih. Darilo, ki mi bo večno ostalo v spominu! Oborežena z  zemljevidom  in navigacijo sem se podala novim dogodivščinam naproti.
Sanjska dežela, božanska hrana, dobri ljudje in kristalno morje  s peščenimi plažami.
Obisk Botaničnega vrta, majhen a vse na enem mestu. Začimbe, ki rastejo na Kreti imajo intenziven vonj in moj origano je le senca. Zemlja, sonce in še marsikaj prispevajo k boljši aromi.



Eden izmed mojih ciljev na tem potovanju so bila seveda semena. Vedno prinesem kakšno vrečko semen, kjer koli sem. V mestu Xania, sem po navodilih Janisa končno našla  prodajalno. 
Najbolj sem vesela okre, gorčice, pa domače solate, boba, fžola in domače špinače pa neka avtohtona  divja zelenjava, ki se kuha (prijazna prodajalca sta pozabila  napisati ime), paradižnik....4 kg semen sem pritovorila domov, tako, da je brisača za plažo ostala v hotelu.

Začimbe....., ogromno jih je, vse lično posušeno in spakirano v vrečke. Razne mešanice za krompir, solato ,tzatziki itd.....vse bi imela, če bi le kovček bil večji.
Tudi rastline so nekaj posebnega. To so morske narcise ali Pancratium Maritimum.Množično cvetijo v sempembru, nekaj jih je bilo še oktobra. Rastejo v bližini morja v čistem pesku. Na sprehodu po otoku Elafonisi (najlepši kraj kar sem jih videla), sem našla semena. Nekaj jih je pristalo v mojem kovčku in sedaj:


......rastejo v velikem loncu, ki je napolnjen s peskom in zalit z vodo in nekaj soli. Tudi školjke  so pobrane iz čudovite morske plaže in me zdaj v teh jesenskih dneh spominjajo na ta raj...


Elos-majhna vasica v goratem delu zahodne Krete na poti Xania do Elafonisija.
Sofija lepo je bilo deliti počitnice s tabo....

Platanos- prva plaža, kjer sem uživala, pesek zlate barve, morje smaragdno.
Človek bi kar ostal tu.


Zaharias-Platanos....hrana skuhana iz domačih sestavin.
Človek, ki kuha s srcem.
Okra v paradižnikovi omaki, melancani s sirom v pečici in  grška solata z dodatkom božanskega olivnega olja. Zelo dobra je bila ovčetina s paradižnikom iz pečice, meso se je topilo v ustih.



Retimno-čudovito mesto z majhnimi ulicami in kotički, kjer so Beneški gradbeni mojstri pustili sledi...ah



Elafonisi- kraj za bogove.
Tako lepega kraja še nisem videla v življenju. Je zaščite kraj Natura 2000, povsod pesek in peš po morju lahko prideš na otoček.
Morje tako čisto, da vidiš vsak kamenček na dnu.



Z ladjo na Balos. Lahko prideš tudi peš, z avtomobilom lahko samo na vrh hriba, potem pa pol ure po hribu navzdol. Priporočam da ga obiščete z avtomobilom. Pot z ladjo okrog polotoka in postankom na oktoku Gramvusa je predolga in v zalivu Balos si samo kratek čas.




Xania-Hotel Corinna Mare. Čudoviti prijatelji Katerina in Janis, ki nas je razvajal z Kretskimi specialitetami.

Hm.....mogoče drugo leto spet....



Ni komentarjev:

Objavite komentar