Strani

petek, 12. september 2014

PRIDELEK BATATE




Izkopali smo rdeči zaklad :)



Letošnja sezona je bila odlična, kar se tiče batate.

Prejšnji teden smo izkoristili sončni dan in izkopali batate.

Voluhar ga letos še ni našel, tako da so bile korenine, zdrave in cele. Lani, ko sem odlašala z izkopom, sem našla samo polovico letine in še to kar je voluhar pustil je bilo vse pogrizeno.



Stroški, ki sem jih imela letos je 5 €, ker sem kupila dva gomolja v trgovini, ker smo naše vse prehitro pojedli. Iz dveh gomoljev sem vzgojila cca 100 sadik, 50 sem jih podarila, cca 50 pa sem jih posadila.

Za vse, ki boste drugo leto sadili batato:
  • Kako do sadik, sem že pisala v prejšnjih prispevkih. Začeti je potrebno tam nekje konec februarja, na njivo pa se sadi konec maja.
  • Ko je zemlja na njivi razrahljana naredimo grebene, široke cca 80 cm.
  • Do naslednjega grebena je pot cca 40 cm in to zemljo nasujemo na gredo, levo in desno.
  • Ko so grebeni pripravljeni, jih pokrijemo s časopisnim papirjem, čim več plasti skupaj.
  • Pokrili smo tudi poti, pravzaprav cel predel, kjer bo posajena batata.
  • Vse do jeseni ni bilo potrebno ne okopavati in ne zalivati (o vlagi letos ne bom pisala).
  • Časopisni papir zalijemo, da se dobro sprime z zemljo.
  • Celotno površino pokrijem kar na debelo s slamo.
  • Dobro ukoreninjene sadike batate, posadim na greben, tako da odmaknem slamo, naredim luknjo v papir in posadim sadiko. Nato do sadike rasporedim slamo.
  • Sadike so po grebenu med seboj oddaljene tudi cca 80 do 100 cm.
  • Celotno površino je batata prerasla, tudi poti.
  • V začetku ko so rastline še majhne, sem nekajkrat posipala brikete za polže, ki so dovoljeni pri ekološkem  vrtnarjenju
  • Pozneje ko se batata razraste, briketov nisem več uporabljala, ker polži maso listov niso več obvladovali...
  • V celotni sezoni nisem imela nobenih škodljivcev na listih batate, ne koloradskih hroščev, ne gosenic, ne bolhačev.
  • Torej, površina ki sem jo porabila za batato  je bila 8 x 4.5 m.


Pridelek pa je bil 7 "gajb". Batato sem oprala , posušila in skladiščila v kletni prostor, ki pa ne sme biti preveč vlažen. Zanimivo je tudi to, da se mladi poganjki  kuhajo in  sušijo za čaj.




Liste so pojedli zajci in račke.






Oprane korenine batate




Ni komentarjev:

Objavite komentar