Strani

sreda, 20. april 2016

VRBE-NARAVNE KONSTRUKCIJE NA ZELENJAVNEM VRTU



Kaj vse lahko naredimo iz vrbovih šib!



S pridom uporabljam vrbove šibe, ki zrastejo na mojih vrbah, ki sem jih posadila pred dvema letoma. Prav s tem namenom sem jih posadila, da imam material vedno pri roki. Prvo leto so šibe svetlo rumene, ko  se posušijo pa postanejo naslednje leto temno rjave. Tri leta so te "konstrukcije " obstojne, potem pa jih zamenjam. Vsako leto jih naredim nekaj novih in nekaj starih podrem, tako da so vedno spremembe in tudi pogledi na vrt so zanimivi. Če imaš posajeno vrbo doma, imaš vedno material pri roki pa še zastonj je. Kupim le vezice za trto, kjer je žička obdana s spapirjem in to je to.



Ta konstrukcija stoji že drugo leto. Visoka je cca 70cm, ob njej letos raste bob.



Vrbove šibe uporabljam kot  nosilne loke za kompreno. Najprej jih na razdaljo cca 40 cm zapičim na eni strani in nato upognem na drugo stran gredice in zgoraj na temenu loka povežem z vzdolžno šibo. Vsako stičišče povežem z vezico.
Ta ohrovt sem posadila kot sadike 8 marca 2016, pod tem tunelom odlično uspeva.



Ta konstrukcija je narejena letos. Bo opora telegrafskemu grašku in francoski špinači, ki je vzpenjalka. Prostor na sredini je namenjen solati, ki bo v rahli senci...


Šibe  uporabljam sproti ko se odločim kaj bom na kateri gredi posadila.


Ta konstrukcija v obliki košare je stara 3 leta. Vertikalne šibe so kar zapičene v zemljo. Na dnu te košare ni ničesar. Notranjo stran sem obložila s polivinilom, nasula v notranjost zemljo in posadila eno leto bučo, sedaj pa že dve leti raste trajna krvava kislica, ki jo že z veseljem uporabljam v kuhinji.



Preprosto ogrodje ob starem sodu, kjer sem imela lani kumarice.


Ker sem zelo navdušena nad vrbami, sem si letos naročila vrbe iz Anglije in to kar 17 različnih sort.

1. Salix Alba (White Willow)
2. Salix Alba Chermesina (Scarlet Willow)
3. Salix Alba Fragilis (Flanders Red)
4. Salix Alba Vitellina (Golden Willow)
5. Salix Candida
6. Salix Tortuosa (Corkscrew/Curly Willow)
7. Salix Fragilis Decipiens (White Welsh)
8. Salix Nigricians (Black Willow)
9. Salix Pentandra (Bay Willow)
10. Salix Purpurea (Purple Willow)
11. Salix Purpurea (Cohu Blue)
12. Salix Purpurea (Green Dicks)
13. Salix Sachalinensis (Sekka)
14. Salix Purpurea (Dicky Meadows)
15. Salix Triandra (Black Maul)
16. Salix Viminalis
17. Salix Cinerea (Grey Willow)


Posadila sem jih v lončke.


Upam, da se bodo vse ukoreninile!

Pozneje pa jih bom presadila na prosto.



Posadi si nekje na robu parcele vrbo, mogoče tam kjer so močni vetrovi, kot protivetrno bariero   in material, ki ga boš rabil za razne konstrukcije ti bo zrasel kar doma!



Ni komentarjev:

Objavite komentar