Strani

nedelja, 24. avgust 2014

SADNI VRT-SADNI KIS



Priprava naravno aromatiziranega jabolčnega kisa



Kako koristno uporabiti prva jabolka, ki padajo na tla....


Stara kmečka jabolka Bobovec, ki nikoli niso bila škropljena,  je posadil dedek, nekje pred 60 leti.

Letos so jablane obilno cvetele in sedaj je spet ogromno plodov.


Prva jabolka, ki so padla na tla, so bila majhna in zelena in so že pospreavljena v kompostu na koncu parcele.

Sedaj so začela padati jabolka, ki so delno črviva in še vedno majhna. Pravimo, da se drevo "čisti".

Le kaj naj naredim iz teh jabolk...

Pa sem se spomnila, kako sem uporabila ostanek jagodičevja pri izdelavi marmelade. Junija sem iz ribeza in joste  delala  marmelado z zelišči. 


Ostalo je ogromno tropin, ki mi jih je bilo škoda odnesti na kompost. Uporabila sem jih za izdelavo kisa. Na tropine sem nalila vodo in pustila vse do danes na soncu.

Na vrhu se je naredila "kisova matica". Kis sem precedila in shranila v steklenice.
Kis ima odlično aromo in je temno rdeči barvo.

Torej....

Ker jabolka še zorijo in vsako jutro najdem eno vedro jabolk na tleh bom po istem principu naredila še jabolčni kis. Jabolka poberem in jih operam.  Jabolka razpolovim,odrežem vse kar je gnilega in črvivega in zdrave dele narežem na majhne koščke.



Te koščke dam v sod in dolijem toliko vode da so pokrite.V sodu jih obtežim z plastično deščico in lesom, da so lepo v vodi. Ker so ponoči sedaj nizke temperature sem sod postavila v kuhinjo.



Na vrhu soda imam gazo, tako, da je omogočen dostop kisika oziroma ocetnokislinskih bakterij, ki so povsod v zraku. Nastajanje  naravnega kisa je dolgotrajno, vendar za moj okus najboljše.Narezana jabolka bom dodajala vsak dan dokler nebo sod poln.Sproti ko dodam sveža premešam.

 Upam, da bo na koncu sezone, iz soda lepo zadišalo po kisu.


2 komentarja:

  1. Pozdravljeni,
    že nekaj časa spremljam vaš blog in so mi vaše objave zelo všeč in so mi velika vzpodbuda, da tudi sama poskusim kaj koristnega narediti. Že v televizijski oddaji - tam me je vaš vrt in permakulturni pristop takoj očaral - sem opazila, da za nabiranje pridelkov uporabljate zelo lični kovinski košari. Na vrtu trenutno uporabljam pletene košare ali kovinska vedra (plastike se čim bolj izogibam). Pozanimala sem se pri starinarjih pa za takšne košare še slišali niso. Prisrčno vas prosim, da me usmerite kje bi lahko dobila podobne košare za pobiranje pridelka. Upam, da ne prosim preveč, pa lep pozdrav! Nives Okorn 031 /311-803

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozdravljena Nives
    Veseli me, če lahko svoje izkušnje in ideje še s kom delim.
    Žal se ne morem spomniti kje sem jih kupila, mislim da pred desetimi leti nekje v Sloveniji.
    Če se bom spomnila sporočim.

    Lepo vas pozdravljam..

    OdgovoriIzbriši