Strani

sobota, 19. november 2016

YACON NA VRTU NA SUHEM VRHU







YACON - SMALLANTHUS SONCHIFOLIUS








Za eksperiment sem letos posadila Yacon. Sončnica iz Južne Amerike je lepo uspevala v mojem velikem lesenem sodu. Čez poletje sem jo redno zalivala, cvetela pa ni. Danes sem izkopala korenine.
Iz dveh sadik je zraslo 5 kg korenin. Korenine so zelo krhke zato jih je potrebno previdno izkopati, da se ne polomijo.


Velike korenine bom pojedla, verjetno surove, vsebujejo veliko antioksidantov in vitaminov. So zelo sočne, sadni okus in malenkost okus po zeleni in ingverju. Vsebuje veliko inulina, sladkorja ki ne redi, tako, da nebo problema z odvečni kilogrami.


Ti majhni gomolji pa so že priprvaljeni za naslednjo sezono in jih seveda nebom pojedla. 


Stebla sem porezala na višino 10 cm in te šope korenin z majhnimi gomoljčki posadila v lončke. Počakali bodo do naslednjega leta, ko jih bom v toplih mesecih  presadila nazaj v leseni lonec. 


Te sladke korenine bi pa verjetno bile primerne  za kakšno sladico!

In spekla sem mafine...

300 g naribanega yacona
300 g naribanih jabolk
3 jajčke
150 g kokosove maščobe
150 g pirine moke
100 g mandeljnov
pecilni prašek
cimet
sol
vanilija
čokoladni koščki

Zmešaš suhe sestavine, kokosovo maščobo stopiš. Stepeš 3 jajca, dodaš  nariban yacon in naribane jabolka, nato dodaš stopljeno maščobo in suhe sestavine s cimetom in soljo.
Na sredino pa pride košček grenke čokolade.




Super je, dobro, brez cukra!
Nekaj korenin bom zrezala na tanke lističe in posušila v sušilcu. Uporabila jih bom pri pripravi granole...ki je vsak dan na mojem jutranjem jedilniku.



1 komentar:

  1. za besedo granola prvic slisim - berem. verjetno mislis mesanico raznih sestavin ali pac ne?

    OdgovoriIzbriši