Strani

ponedeljek, 17. februar 2014

TOBAK-NARAVNI INSEKTICID


Tobak se uporablja kot nadomestek za pesticide





Tobak obsega več kot 70 rastlinskih vrst v rodu Nicotiana družine Solanaceae.

Tobak se uporablja kot nadomestek za pesticide v biološki pridelavi hrane, nikotin je namreč učinkovit insekticid.

Lani sem dobila sadiko tobaka in krasno je uspeval na visoki gredi. Je lepa rastlina z ogromnimi listi, cvetovi pa so rožnati. Spodnje liste sem uporabljala za škropivo proti ušem. Na 10 litrov vode sem dala 60g listov in pustila 24 ur. Nastalo je odlično škropivo za uši.

Posušene cvetove z dozorelimi semeni sem shranila in danes sem imela čas,da pogledam če je kaj semen. Ogromno. So zelo drobna semena in z veseljem jih nekaj podarim.




Sedaj jih bom posejala v lončke, ki bodo nekje na svetlem in toplem. Na rahlo zemljo se semena le potresejo in ne smejo se potisniti v zemljo. Zaliva se le z razpršilko. Semena kalijo baje dva do tri tedne,idealna temperatura pa je 25 stopinj.

Ko rastline zrastejo, jo eno po eno presadimo v večje lončke. Nekje maja, ko ni več zmrzali, pa se presadijo na vrt.

Na stalnem mestu naj bo zemlja dobro pognojena. Rastlina je res velika, zato je naj razdalja med rastlinami okrog 70 cm. Idealna lega je proti jugu, kjer je največ sonca.

Ker so rastline zelo visoke, jih bom posadila izven gredic ob robovih-kot zaščita pred vetrom za drugo zelenjavo.

Ko so listi dovolj veliki, se trgajo od spodaj navzgor in sušijo na vrvici nekje na suhem.



Ni komentarjev:

Objavite komentar